Handelsbetingelser


Handelsbetingelser Unoman

Generelle oplysninger
Unoman ApS
Nygårdvej 63, 3tv
2100 København Ø
CVR NR. 40493808
Info@unoman.dk
Det er ikke muligt at kontakte os telefonisk
Vi bestræber os på at svare samme dag eller senest inden for 5 dage

Betaling
Dankort / Visa Kort / Master Kort / Swiss / Vipps

Vi tager ikke kortgebyrer.
(Bemærk, at der dog stadig kan opkræves gebyrer for brug af korttyper udstedt uden for EU) 

Priser:
Alle priser er angivet i Danske Kroner dkk og altid ekskl. moms, da der betales importmoms af varen direkte hos leverandøren. Importmoms står ved de forskellige produkter.
Du betaler kun importmoms af produktionsprisen og ikke salgsprisen, så du sparer penge på købet ift. et normalt køb.

Leverings- og betalingsfortrolighed:
Ved betaling af en ordre på hjemmesiden, fremsendes automatisk en ordrebekræftelse til dig som kunde, når vi har registreret din betaling. Vil vi derefter pakke & sende din ordre afsted.
Unoman.dk tilbyder betaling med kreditkort via det anerkendte og sikre NETS Danmark.
Vi hæver først pengene når ordren er afsendt.

 
Fragt:
Alle ordre bliver leveret med UPS. Vi sender vores pakker med track n trace nr som er forsikret. Ordrer pakkes og afsendes indenfor 2 hverdage efter at betaling er registreret og betaling er modtaget, såfremt varerne er på lager. Vi hæver først pengene når varerne er afsendt.
Vores fragtselskaber/fabrik har en leveringstid på typisk 3-4 dage, hvor leveringen kan forventes. Men der kan forekomme uforudsete forsinkelser fra fragtselskabets/fabrikkens side. 

Levering til dør - Så sender vi pakken helt hjem til din hoveddør. Hvis du ikke er hjemme når fragtselskabet kommer lægger de en seddel i postkassen hvor de fortæller at de vil prøve igen et par timer senere. 

Reklamationsret
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Du kontakter os her for at få en returlabel - RETURSERVICE 


Fortrydelsesret 
Som forbruger har en udvidet fortrydelsesret, når du handler hos os. 
Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 30 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til re@unoman.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

 

Fortrydelse af en del af købet 
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk at vi betaler fragtomkostninger hvis du sender varen retur. 

Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Bemærk at vi betaler fragtomkostninger hvis du sender varen retur. 


Varens stand, når du sender den retur
0.-14. dag: Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

15.-30. dag: Varen skal tilbageleveres i samme stand og mængde som ved køb.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:
Du vil modtage en adresse, når du skriver en mail om fortrydelse.

Ombytningsret
Vi yder også en mulighed for ombytning ved forkerte størrelser/farver, såfremt dette skulle ønskes. For at opnå denne ombytningsret skal varerne/produkterne returneres i samme stand og mængde, med originale mærkater intakte og uden at være taget i brug. Forudsætningen for en sådan ombytning er desuden, at du ved henvendelsen til os angiver hvilken størrelse/farve du ønsker i stedet. Kan ombytningsretten ikke opfyldes, har du mulighed for at benytte fortrydelsesretten inden for 30 dage fra varens modtagelse.

Persondatapolitik  
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. 

Personoplysningerne registreres hos Unoman ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. 

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 

Den dataansvarlige på unoman.dk er Unoman ApS. 

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: Info@unoman.dk. 

Copyright
Indholdet på vores WebSite (tekst, grafik, logo, ikoner, billeder & data) tilhører UNOMAN. Alt misbrug og kopiering af vores materialer uden tilladelse er derfor ikke tilladt. Såfremt du ønsker at gengive vores materialer, skal du have godkendelse fra os. 


Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os pr. mail: info@unoman.dk Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr   


Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

Til:
Info@unoman.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

 

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

 

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

 

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

 

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 03.07.2019